WEBÁRUHÁZ
SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
1. A
szerződési feltételek alapfogalmai
1.1 Eladó, szolgáltató adatai
Név:
PRIMA-PROTETIKA Gyártó és Kereskedelmi Kft.
Székhely: 5600 Békéscsaba, Gyulai út 35.
Telephely: 5600 Békéscsaba, Vandháti út 1.
Képviselő: Bartó Anita ügyvezető
Telefon: 06 (66) 529-470, 06 (20) 939-1003
E-mail cím: webaruhaz@prima-protetika.hu, info@prima-protetika.hu
Adószám: 11046893-2-04
Cégjegyzékszám: 04-09-002488
Cégbíróság: Gyulai Törvényszék Cégbírósága
1.2 A
Vásárló
Természetes
vagy jogi személy, aki a jelen szerződési feltételeket elfogadja, és
a webáruházon keresztül, vagy e-mailben, vagy telefonon árut rendel
meg.
1.3 Szállítók adatai (továbbiakban szállítók)
Név: Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Postacím: Budapest 1540
Cégjegyzékszám: 01-10-042463
Név: GLS General Logistics System
Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2
Cégjegyzékszám: 13-09-111755
A Szállítók
a csomagszállítási tevékenységet a
PRIMA-PROTETIKA Kft-vel kötött Szolgáltatási szerződések alapján
végzik. A szállítók, a PRIMA-PROTETIKA Kft. által átadott árut és a
teljesítéshez szükséges dokumentumokat kiszállítják a PRIMA-PROTETIKA Kft.
által átadott címre, az áru ellenértékét helyette és nevében átveszik. A
Szállítók tevékenységét, az adatok tárolása, feldolgozása és kezelése
tekintetében is teljes titoktartási kötelezettség mellett végzik.
1.4 A
szerződés tárgya
A PRIMA-PROTETIKA Kft. által üzemeltetett internetes áruházban megvásárolható valamennyi árucikk, melyek jellemzőit a Termék bemutató oldalából tudhatja meg részletesen.
2. Webáruház
szerződési feltételek célja
A
PRIMA-PROTETIKA Kft. a Webáruház szerződési feltételeit azért adta ki, hogy
ebben részletesen szabályozza a Webáruház szolgáltatással és annak
igénybevételével kapcsolatos feltételeket, az Eladó és a Vásárló jogait,
kötelezettségeit és egyéb, a honlap szolgáltatással összefüggő lényeges
körülményeket.
A Webáruház
szerződési feltételei a PRIMA-PROTETIKA Kft. és a vele szerződéses kapcsolatba
lépő Vásárló között létrejövő a honlap szolgáltatás igénybevételére irányuló
jogviszony általános feltételeit tartalmazza. Az itt nem szabályozott
kérdéseket illetően az Eladó Webáruház tevékenységére vonatkozó mindenkor
hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári
Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak. Jelen
szerződési feltételek tárgyát képező honlap szolgáltatás igénybevételével
megrendelt terméket és az erre vonatkozó használati utasítást, számlát,
jótállási jegyet a Vásárló számára a szállító kézbesíti.
2.1 A
Webáruház szerződési feltételek közzététele
A Webáruház
szerződési feltételek Vásárló által történő elfogadása a webáruház
szolgáltatások igénybevételének előfeltétele és a feltételek elfogadásának
minősül, ha a Vásárló a prima-protetika.hu internetes felületen megrendelést ad le. Az e-mailben
vagy telefonon keresztül történő rendelés feltétele a jelen szerződési
feltételek megismerése és elfogadása.
Mielőtt egy
termék megvásárlása mellett dönt, kérjük, teljeskörűen tájékozódjon,
hogy a termék megfelel-e az Ön igényeinek és rendelkezik-e azon
tulajdonságokkal melyeket Ön elvár egy terméktől.
2.2 A
Webáruház szerződési feltételek hatálya
A PRIMA-PROTETIKA
Kft. fenntartja a jogot, hogy a Webáruház Szerződési Feltételeket részben vagy
egészben bármikor módosíthatja. A Webáruház Szerződési Feltételek és annak
mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba. A Webáruház Szerződési
Feltételek mindaddig hatályban maradnak, amíg a Webáruház-szolgáltató a
Webáruház-szolgáltatást biztosítja, és csak az életbe lépést követő
tranzakciókra érvényes. Amennyiben az utolsó belépés óta eltelt idő alatt a
Webáruház Szerződési Feltételek módosultak, a Vásárló a változásokról a prima-protetika.hu internetes felületre történő belépéskor értesülhet.
2.3 A
Webáruház-szolgáltatás területi
hatálya
A Webáruház-szolgáltató által fenntartott adathálózati kezelői felület az adathálózat (INTERNET) sajátosságai miatt mind belföldről, mind külföldről elérhető. A PRIMA-PROTETIKA Kft. azonban kizárólag Magyarország területére címzett megrendeléseket fogad el. A Magyarország területén kívüli postai, illetve egyéb címre történő szállítás tehát nem lehetséges, minden ilyen megrendelés törlésre kerül a szolgáltató által.
3. Az
elektronikus úton történő szerződéskötésre vonatkozó szabályok, előzetes
tájékoztatása
A PRIMA-PROTETIKA
Kft. hivatkozással a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
6:82-6:85§ ára az alábbi tájékoztatást nyújtja a https://prima-protetika.hu/ szolgáltatásait
igénybe vevőknek:
3.1
Általános jellemzők
A
PRIMA-PROTETIKA Kft. termékeire a Vásárló az Eladó honlapján
elérhető Webáruházon keresztül adhat le megrendelést, mely a
2.1. pont értelmében egyben a jelen Szerződési Feltételek elfogadását jelenti.
A megrendelések a Webáruház rendszer adatbázisába bejegyzésre kerülnek, amikor
a Vásárló a Megrendelést végső formájában jóváhagyja. A megrendelés
beérkezéséről visszaigazoló e-mail üzenetet kap a megrendelő. A Szolgáltató az
automata visszaigazoló e-mailen felül küld a Felhasználó részére egy második
e-mailt (külön elfogadó e-mail) két munkanapon belül, amellyel a
Felhasználó ajánlatát elfogadja. Így a szerződés az ajánlat Szolgáltató általi
elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés
automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail megérkezésével.
A Webáruház
rendszerében regisztráció nélkül is lehet vásárolni. A regisztráció előnye
azonban, hogy az azonosítók megadásával adataihoz bármikor hozzáférhet és
módosíthatja azokat, így az ismételt vásárlást gyorsabbá teszi. A
regisztrációkor megadott személyes adatokat, e-mail címmel és jelszóval
tároljuk a későbbi azonosításhoz. A kiállított számlán található adatok utólag
nem változtathatóak. A termék megrendelése esetén a szerződés elektronikusan
jön létre, a megrendelés feladásával egy időben.
3.2
Megrendelés folyamata
A
PRIMA-PROTETIKA Webáruház termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget
biztosít a Felhasználók számára. A honlapon a menüpontok segítségével
böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. A kategória
nevére kattintva a benne szereplő termékek listája látható. Ha az adott
kategóriában levő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a
termékek alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termék nevére
klikkelve tájékozódhat a megrendelni kívánt termek részletes jellemzőiről, áráról.
A honlapon
lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek
megfelelő termék-találatok listaszerűen jelennek meg. A választott termék
a „KOSÁRBA TESZ” gomb segítségével helyezhető a kosárba. A
Felhasználó a kosár tartalmat a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt
módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termekből milyen mennyiséget kíván
rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár menüpontban
a Felhasználó a „VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA” és a „FIZETÉS” gombok közül
választhat. Lehetőség van a regisztrációra, de lehetséges
a regisztráció nélküli vásárlás is, ebben az esetben a „Vásárlás
vendégként” lehetőséget kell megjelölni.
A
regisztráció, és a regisztráció nélküli vásárlás esetén az alábbi adatokat kell
a Felhasználónak megadnia:
- e-mail cím
- név
- telefonszám
- számlázási cím
- szállítási cím (ha a számlázási címtől eltér)
A Vásárló az
adatbeviteli hibákat a megrendelés során bármikor javítani tudja: az oldalon a
megrendelési folyamat alatt végig láthatóak, elírás esetén a rendelés
véglegesítéséig bármikor visszaléphet és javíthatja azokat. A rendelés
véglegesítése előtt ismételten átnézheti adatait. Rendelés véglegesítését követően,
regisztráció hiányában, webaruhaz@prima-protetika.hu
emailcímre küldött levélben, rendelésszámát megadva pontosíthatja adatait. Abban
az esetben ha regisztrált felhasználó, a https://prima-protetika.hu/
oldalon bejelentkezést követően a Belépési adatok módosítása illetve a Számlázási
adatok módosítása menüpontok alatt módosíthatja adatait.
Regisztrációhoz
az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres
regisztrációról a Felhasználó e-mailben, és a honlapon tájékozódhat. A
Felhasználónak lehetősége van törölni a regisztrációját vagy e-mailben
kérheti a Szolgáltatótól. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a
Felhasználó felelős. A Felhasználó felelős az adatai frissítéséért, valamint
köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival
harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új
jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Felhasználó korábban
regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és
jelszavának megadásával folytatható.
A
megrendelés következő lépeseként a Felhasználónak ki kell választania a számára
megfelelő fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal
segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni
kívánt termékeket, azok mennyiséget. Adatbeviteli hibák esetén az előző lépésre
visszakattintva javítható a rosszul megadott adat. Ha mindent megfelelőnek
talál, akkor a „MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE” gomb segítségével
véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap
megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló
e-mailben) észlel hibás adatot, azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül
köteles jelezni azt a Szolgáltató fele.
Megrendelési
szándéktól függetlenül a Felhasználó a belepést a legfelső menüsorban található
„Belepés/Regisztráció” menüpont segítségével végezheti el. Belepés
után megjelenik a „Fiókom” menüpont, ahol a regisztráció során
megadott adatait tudja módosítani, valamint különböző fiókbeállításokat
tud elvégezni.
Rendelése
leadásakor Önnek fizetési kötelezettsége keletkezik!
A
megrendelés jóváhagyása után elektronikusan a megrendelés már nem törölhető. A
megrendelés visszavonását a Vásárló
a Webáruház „Kapcsolat” menüpontjában lévő űrlapon
keresztül, vagy a webaruhaz@prima-protetika.hu elektronikus levelezési címen, illetve
telefonon teheti meg.
3.3 A szerződés írásbelisége, iktatása,
A PRIMA-PROTETIKA
Kft. Webáruháza használatával kötött szerződés nem minősül írásba foglalt
szerződésnek. A PRIMA-PROTETIKA Kft. azt
nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető. Jogi
szempontból a webáruházban leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában
tett jognyilatkozatnak minősülnek.
3.4 Az
ügyintézés, szerződés nyelve
Bárminemű
tájékoztatás, ügyintézés és szerződéskötés, valamint a szavatossági/jótállási
eljárás nyelve a magyar nyelv. A szerződés megkötése is kizárólag magyar
nyelven történik, arra Magyarország joga az irányadó.
3.5 Kedvezmények
A PRIMA-PROTETIKA webáruház többféle kedvezményt nyújt
ügyfeleinek.
3.5.1 Kupon kód
A PRIMA-PROTETIKA webáruház időszakosan online kupon
kódokat bocsát ki, melyekről offline és online kommunikációs csatornákon
keresztül tájékoztatja ügyfeleit. Egy-egy online kupon
vagy százalékos vagy fix összegű kedvezményre jogosíthat. A fix
összegű online kupon minden esetben bruttó értékben és
forintban értendő.
Az online kupon nem váltható át pénzre, nem adható vissza belőle
pénz.
A felhasznált online kupon által nyújtott
kedvezmény megjelenik a megrendelés összegzésében és a
visszaigazolásban is. Az online kuponok a lejárati dátum után
már nem használhatóak fel. Egy vásárlásnál csak egy kupon használható
fel.
A kupon kód kedvezmény más kedvezménnyel nem vonható össze
és akciós termék vásárlása esetén nem használható fel.
A kupon felhasználása:
Az online kupont a Kosár tartalmának ellenőrzésekor, a fizetési adatok
megadásával egyidejűleg lehet beváltani. A Kuponkód mezőbe kell az online
kupon kódját beírni, majd a „Kupon beváltása” gombra kattintva lehet a
kedvezményt érvényesíteni.
3.5.2 További kedvezmények
A Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara (MESZK) tagjai, illetve a HVG
klubkártya tulajdonosok 5% kedvezményben részesülnek a PRIMA-PROTETIKA
WEBÁRUHÁZBAN történő vásárlásuk során, amennyiben a meszk vagy hvg kuponkódok
valamelyikét aktiválják, illetve a vásárlási folyamat során a megjegyzés
rovatba beírják a kártya számát.
A kupon felhasználása:
Az online kupont a Kosár tartalmának ellenőrzésekor, a fizetési adatok
megadásával egyidejűleg lehet beváltani. A Kuponkód mezőbe kell az meszk vagy hvg kupon
kódot beírni, majd a „Kupon beváltása” gombra kattintva lehet a kedvezményt
érvényesíteni. A kedvezmény abban az esetben érvényes, ha egyidejűleg
a megjegyzés rovatba beírásra kerül az adott kártya száma.
3.6 Vénybeváltás
A PRIMA-PROTETIKA webáruházban orvosi rendelvényre felírt eszközöket nem
szolgálunk ki, vénybeváltásra a webáruházon keresztül nincs
lehetőség. Vényre felírt segédeszközét kiválthatja bármely PRIMA-PROTETIKA
szaküzletben. Szaküzleteink elérhetőségeit megtalálja az „ÜZLETEINK”
menüpontban.
3.7 Egészségpénztári kártya elfogadás
A PRIMA-PROTETIKA webáruházban lehetőség van arra, hogy a számlát bármely Egészségpénztár nevére és címére állítsuk ki, így a vásárló a számlát saját maga be tudja nyújtani az egészségpénztárához elszámolásra. Ebben az esetben javasolt a számlán a tagsági szám feltüntetése is, melyet a vásárlási folyamat során a megjegyzés rovatba kérünk feltüntetni. Egészségpénztári kártyával történő fizetésre a PRIMA-PROTETIKA webáruházban nincs lehetőség.
4. Fizetési
feltételek
4.1 Számla
A
szolgáltató csak papír alapú számlát állít ki, és a termék kézhezvételekor adja
át a vásárló részére, oly módon, hogy a termék mellé csomagolva a csomagban
tálalható. A vásárló külön kérésére a csomag elindítása előtt is van mód a
számla e-mailben való átküldésére, de az eredeti példányt a csomagban a
termekkel együtt kapja meg.
Az árak magyar forintban
értendőek és az ÁFA összegét tartalmazzák.
A számla végösszege a
kerekítés szabályai szerint alakítva!
4.2
Fizetési módok
4.2.1 Bankkártyás fizetés
Webáruházunkban az
alábbi kártyatípusokkal fizethet:
MasterCard
Visa
Electron -
Ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg, hogy lehetővé teszi-e a
kártya internetes használatát. Amennyiben az Ön Electron kártyáján a
kibocsátó bank engedélyezte az interneten való kártyahasználatot, Ön természetesen
fizethet kártyájával internetes áruházunkban. Pontos információért kérjük,
forduljon a kártyáját kibocsátó bankhoz!
Maestro -
Az elfogadás feltétele, hogy az Ön kártyáját kibocsátó bank is támogassa
a Maestro kártyák e-commerce tranzakciókra történő
felhasználhatóságát. Kérjük, konzultáljon a bankjával!
A fizetés
folyamata:
A vásárló
(kártyabirtokos) a webáruházban a Kosárban választhatja ki a fizetés
módját. Bankkártyás fizetés választása esetén a Vásárlás lezárása képernyőn a
"Vásárlás" gomb lenyomása után át lesz irányítva a bank titkosított
oldalára. A bank titkosított felületén a kártyaadatok megadása után, a vásárló
a fizetés gomb megnyomásával jóváhagyja a tranzakciót.
A fizetést
követően visszatér az prima-protetetika.hu oldalra, és a vásárlásáról visszaigazolást kap.
Fontos
tudnivalók:
Egy
vásárlást nem lehet többször kifizetni, ez ellen véd a rendszer.
A
PRIMA-PROTETIKA webáruházhoz nem jutnak el a bankkártya adatok,
ezekről csak a bank értesül.
Amennyiben túlfizetés történik, vagy valamilyen okból kifolyólag a megrendelt
áru nem szállítható, jóváírásra van lehetőség.
A kártyás
fizetés során Forintban történik a tranzakció.
Bankkártyás fizetésre életkortól és országtól függetlenül van lehetőség, de a
termék átvétele csak Magyarországon területén lehetséges.
A biztonságról:
Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Az OTP Bank rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé az OTP Banknak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
4.2.2
Utánvét
Akkor
válassza az utánvételes fizetési módot, ha a szállító képviselőjénél
szeretné kifizetni a csomag értékét készpénzben a csomag átvételekor. Az
utánvételes fizetési módnak plusz költsége van, melyet a rendszer automatikusan
megjelenít az Utánvét fizetési mód kiválasztásakor.
4.2.3 Előre
utalás
Ön előre is
utalhatja a rendelése árát. Az utaláshoz szükséges adatokat a vásárlás során a
fizetési folyamatnál, az Előre utalás fizetési mód kiválasztásánál olvashatja,
illetve a megrendelését megerősítő e-mailben is közöljük.
Utaláskor a közlemény rovatba feltétlenül írják be a rendelés azonosító számát. Utalása megérkezését követően a megrendelt termékeket postázzuk. Amennyiben túlfizetés történik, vagy valamilyen okból kifolyólag a megrendelt áru nem szállítható, jóváírásra van lehetőség.
Bővebben
lásd a Fizetési feltételek menüpontban:
5.
Szállítási feltételek és díjak
Az
PRIMA-PROTETIKA webáruház szállítási költsége az aktuális díjszabásnak felel
meg kiszállásonként. A kiszállítási díj a rendelt áru mennyiségétől, súlyától
függően történik. A szállítási költség a vásárlót terheli, melyről Ön pontos
információt kap az áru megrendelésekor.
A
kiszállítást a szolgáltatási szerződések értelmében
a szállítók végzik, a PRIMA-PROTETIKA Kft. megbízása
alapján. A kiszállítás kizárólag munkanapokon, 08:00 – 16:00 óráig bármely
időszakban történhet. A csomagot kétszer próbálják meg kézbesíteni. Sikertelen
kézbesítés esetén a kézbesítő értesítőt hagy maga után.
Kérjük,
tételesen ellenőrizze kiszállításkor a csomagot és csak sérülésmentes és
hiánytalan teljesítés esetén vegye át és írja alá az átvételi elismervényt. Ezt
követően hiányosságokra vonatkozó reklamációkat nem áll módunkban elfogadni.
Amennyiben sérült a csomag vagy hiányos, akkor helyben
a szállító munkatársától kérjen egy dátummal és aláírással ellátott
kárfelvételi jegyzőkönyvet. Ennek hiányában utólagos reklamációt nem áll
módunkban elfogadni.
Amennyiben
a szállító az áru átadását nem tudja teljesíteni, úgy újból
megkísérli a kiszállítást, illetve a csomagról értesítést hagy. A
PRIMA-PROTETIKA Kft. a megrendelt termékeket a megrendelés visszaigazolását
követő munkanaptól számított 5 munkanapon belül kiszállítatja. Ettől eltérő
szállítási határidők az adott árucikkeknél külön megjelölésre kerülnek.
Amennyiben egy megrendelésen belül különböző szállítás határidejű árucikkek
vannak, akkor a hosszabb szállítási határidő az irányadó. Az esetleges
szállítási késésért a PRIMA-PROTETIKA Kft. anyagi felelősséget nem vállal.
Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a
PRIMA-PROTETIKA Kft. haladéktalanul felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval további
egyeztetése céljából. Sikertelen kézbesítés esetén a megrendelést a PRIMA-PROTETIKA
Kft. érvénytelennek nyilvánítja és törli.
Alapdíjak:
A küldemény tömege |
Szállítási díj |
0 – 2 kg |
3.000 Ft |
2 – 5 kg |
3.650 Ft |
5 – 10 kg |
4.401 Ft |
10 – 20 kg |
5.500 Ft |
20 – 30 kg |
6.400 Ft |
30 – 40 kg |
9.350 Ft |
A fenti árak az utánvételi díjat nem tartalmazzák!
Utánvételi díj:
5 – 50.000 Ft értékű rendelés esetén 900 Ft
50.000 – 100.000 Ft értékű rendelés esetén 1100 Ft
A 30 kg-nál
nagyobb súlyú termékek (pl.: masszázs ágy stb.) postai úton történő
kiszolgálása nem lehetséges, így ezeknek az eszközöknek egyedi szállítási díja
van, melyet a termék leírásában megjelölünk.
Az árak az
áfát tartalmazzák!
Bővebben
lásd a Szállítási feltételek menüpontban:
6. A
Vásárló jogai és kötelezettségei
A Vásárló
14 napon belül jogosult indoklás nélkül elállni e szerződéstől. Az
elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le,
amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt
(a szállítótól eltérő) harmadik személy átveszi. Az elállási jogát a
szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti
időszakban is gyakorolhatja.
Ha Ön
elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát
tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni az alábbi Elállási
nyilatkozat űrlap segítségével
vagy postai vagy elektronikus úton küldött levél útján az alábbi címre:
PRIMA-PROTETIKA
Kft.
5600
Békéscsaba, Gyulai út 35.
Tel.: +36 (66) 529-470
E-mail:
webaruhaz@prima-protetika.hu
A Vásárló
határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő
lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát. Kérjük, lemondási
szándékát a felesleges szállítás elkerülése érdekében haladéktalanul jelezze!
Ha a
Vásárló eláll a szerződéstől, a PRIMA-PROTETIKA Kft. haladéktalanul, de
legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon
belül köteles visszatéríteni a Vásárló által teljesített valamennyi
ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is. A visszatérítés során
elsősorban átutalási fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a Vásárló más
fizetési mód igénybevételét kifejezetten kéri. A visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A
visszatérítést a PRIMA-PROTETIKA Kft. mindaddig visszatarthatja, amíg vissza
nem kapja a terméket
A Vásárló
köteles az Eladó számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb
elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül hiánytalanul
visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos
határidő letelte előtt elküldi a terméket.
Kérjük, hogy a terméket a számlával együtt az alábbi címre küldjék vissza:
PRIMA-PROTETIKA
Kft.
5600
Békéscsaba, Vandháti út 1.
A csomagon
tüntessék fel: WEBÁRUHÁZ VISSZÁRU
A Vásárló
viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával
kapcsolatban felmerült közvetlen költségeket. A Vásárlót ezen felül egyéb
költség nem terheli. Az utánvéttel, vagy portóval feladott csomagot a
PRIMA-PROTETIKA Kft. nem fogadja el, azt nem áll módunkban átvenni. A Vásárló
kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett
be. A vitás esetek elkerülése végett a visszaküldött árukat tartalmazó csomag
felbontásáról az Eladó minden esetben videofelvételt készít. A Vásárlót terheli
annak bizonyítása, hogy a 45/2014. (II.26.) Kormányrendeletben meghatározott
elállási jogot a rendeletben foglaltakkal összhangban gyakorolta.
6.1 A
Fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
A fogyasztó
nem gyakorolhatja az elállási és felmondási jogát
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében
a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést
a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó
tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási
jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek
ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 14 napos
elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a
fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan
termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék
tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem
küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az
átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek
tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci
ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés
megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a
megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a
vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős
javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel,
valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az
átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az
előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra
irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy
szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés
esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt
kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális
adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes
beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével
egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés
megkezdését követően elveszíti elállási jogát.
6.2
Elállási nyilatkozatminta
Elállási nyilatkozat
Címzett: PRIMA-PROTETIKA Kft.
5600
Békéscsaba, Gyulai út 35.
Tel.: +36 (66) 529-470
E-mail: webaruhaz@prima-protetika.hu
Alulírott
kijelentem, hogy gyakorolom elállási jogomat az alábbi
termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében: „termék/ek megjelölése”
A
szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
Fogyasztó
neve:
Fogyasztó
címe:
Fogyasztó
aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat
esetén)
Kelt.: „dátum”
7.
Szavatosság és jótállás
A
PRIMA-PROTETIKA Kft. által üzemeltetett internetes áruházban megvásárolható
valamennyi árucikknél fel van tüntetve a szavatossági/jótállási idő. A
Vásárló szavatossági/jótállási igényét az eredeti számlával és/vagy jótállási
jeggyel érvényesítheti, ezért kérjük, hogy az iratokat legalább egyikét
gondosan őrizze meg.
7.1
Kellékszavatosság
Milyen
esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a
PRIM-PROTETIKA Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
Milyen
jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön –
választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott
igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy elállhat a szerződéstől.
Választott
kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott
okot.
Milyen
határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles
a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a
figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ön a
vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen
egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A
teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja,
hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a PRIMA-PROTETIKA Kft. nyújtotta. A
teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani,
hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
7.2
Termékszavatosság
Milyen
esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog
(termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 7.1. pontban meghatározott
jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen
jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági
igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen
esetben minősül a termék hibásnak?
A termék
akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
Milyen
határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított
két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel
szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Önnek kell bizonyítania.
A gyártó
(forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó
(forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól,
ha bizonyítani tudja, hogy:
– a
terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,
vagy
– a hiba a
tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem
volt felismerhető vagy
– a termék
hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak
(forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
7.3
Jótállás
7.3.1. A
PRIMA-PROTETIKA Kft. termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli,
amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak
akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű
használatára vezethető vissza.
7.3.2. A
jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a
terméknek a fogyasztó részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést
az PRIMA-PROTETIKA Kft. végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a
fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl
helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási
cikk átadásának napja. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás
időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel,
amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen
nem használhatta.
7.3.3. Tartós
fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás
A jótállást (közismert nevén garanciát) a vállalkozások általában önként vállalják, de bizonyos termékek (tartós fogyasztási cikkek) esetén azt jogszabály is kötelezően előírja.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet alapján a jótállási időtartama 2024.05.08-tól a következők szerint változik.
A jótállás időtartama az eladási árhoz igazodik az alábbiak szerint:
10.000 Forintot elérő, de 250.000 Forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év
250.000 Forint eladási ár felett 3 év
A jótállási
határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az
üzembe helyezést a vállalkozás/annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6
hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a
fogyasztási cikk átadásának napja.
A
fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a
javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a
fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
E-jótállási
jegy
A
vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó
részére. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való átadására
legkésőbb a termék átadását/üzembe helyezését követő napon köteles.
A
jótállásból eredő jogok főszabály szerint a jótállási jeggyel érvényesíthetőek,
amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a
fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása
vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a
jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére
bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell
tekinteni, ha a számlát vagy nyugtát a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a
jótállásból eredő jogok a bizonylattal érvényesíthetőek.
Javítási,
cserélési és visszafizetési szabályok
A
vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést
legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés
időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni
köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a
fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó
általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
Ha a
jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása
során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem
javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a
fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni.
Ha a
jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő
kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése
hiányában -, valamint ha a fogyasztó nem igényli a vételár arányos
leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás
költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a
fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni.
Ha a
fogyasztási cikk kijavítására 30 napon belül nem kerül sor, - a fogyasztó
eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a 30
napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni.
A fentiek
esetében, ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás
köteles a fogyasztó által bemutatott bizonylaton feltüntetett vételárat 8 napon
belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
A fenti
szabályok nem vonatkoznak a következőkre: elektromos kerékpár, elektromos
roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó,
lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó, motoros vízi jármű.
7.3.4. Jótállás
keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó:
·
elsősorban
– választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a
választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az PRIMA-PROTETIKA
Kft. -nek a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan
többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban
képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével
a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
·
ha az PRIMA-PROTETIKA
Kft. a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének
megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni,
vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke
megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását
igényelheti. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Ha a fogyasztó a
termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három
munkanapon belül érvényesít csereigényt, az PRIMA-PROTETIKA Kft. köteles a
terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű
használatot akadályozza.
A
kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által
elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó
érdekeit kímélve kell elvégezni. MMM -nek törekednie kell arra, hogy a
kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze, azonban
előfordulhat, hogy minden törekvése ellenére a 15 napos határidőt nem tudja
tartani.
A kijavítás
során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
A jótállási
idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a
kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás
következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
7.3.5. A
jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az PRIMA-PROTETIKA
Kft.-t terhelik.
7.3.6.
PRIMA-PROTETIKA Kft. jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben
mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
7.3.7. PRIMA-PROTETIKA
Kft. jótállási jegy: A jogszabály alapján kötelező jótállás alá eső termékek
mellé a PRIMA-PROTETIKA Kft. jótállási jegyet ad, amely megfelel a mindenkor
hatályos jogszabályi előírásoknak.
8. Kellékszavatosság
8.1. A fogyasztónak minősülő Vásárló az PRIMA-PROTETIKA
Kft. hibás
teljesítése esetén az PRIMA-PROTETIKA
Kft. -vel szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a
fogyasztónak minősülő Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves
elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a
termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves
elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a fogyasztónak minősülő
Vásárló érvényesíteni már nem tudja.
8.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel
időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti
szavatossági igényeit.
8.3. A Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy az PRIMA-PROTETIKA
Kft.számára más
igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a
kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az PRIMA-PROTETIKA Kft. költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy –
végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Felhívjuk a figyelmet, hogy
természetes személy fogyasztó által kötött szerződés esetén a fogyasztó a
kellékszavatossági jogai keretében a hibát maga nem javíthatja ki, illetve
mással sem javíttathatja ki! Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
8.4. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt
volt, vagy arra az PRIMA-PROTETIKA
Kft. adott okot.
8.5. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de
nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az
PRIMA-PROTETIKA Kft. -vel.
8.6. A Vásárló közvetlenül az PRIMA-PROTETIKA
Kft. -vel szemben
érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
8.7. A szerződés teljesítésétől számított egy éven belül a
kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb
feltétele, ha a fogyasztónak minősülő Vásárló igazolja, hogy a terméket az PRIMA-PROTETIKA Kft.-től vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen
esetben PRIMA-PROTETIKA Kft. csak akkor mentesül a
szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék
hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben PRIMA-PROTETIKA Kft. bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból
keletkezett, nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt
adni. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a Vásárló
köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
8.8. Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba
szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági
igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
9. Termékfelelősség
9.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló –
választása szerint – a 8. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy
termékfelelősségi/termékszavatossági igényt érvényesíthet.
9.2. A fogyasztónak minősülő Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a fogyasztónak minősülő Vásárló a
gyártóval szemben érvényesítheti.
9.3. Termékszavatossági igényként a fogyasztónak minősülő Vásárló kizárólag
a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló
kell bizonyítania.
9.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba
hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a
gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
9.5. Termékszavatossági igényét a fogyasztónak minősülő Vásárló a termék
gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E
határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A fogyasztónak minősülő Vásárló a
hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A
hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül
közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó
felelős.
9.6. A fogyasztónak minősülő Vásárló termékszavatossági igényét az ingó
dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
9.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és
forgalmazója.
9.8. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha az alább felsorolt feltételek egyikét bizonyítani
tudja:
·
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
·
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
·
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.
9.9.
Szavatossági és jótállási igények ügyintézése
A
PRIMA-PROTETIKA Kft. Webáruházban a panasz ügyintézés a következők
szerint történik:
a. Szavatossági igényeit a Vásárló az alábbi
elérhetőségen teheti meg:
·
Levélcím: PRIMA-PROTETIKA
Kft., 5600 Békéscsaba, Gyulai út 35.
·
E-mail:
webaruhaz@prima-protetika.hu
b. Szavatossági igény bejelentése esetén, kérjük a
következő adatokat küldje meg részünkre:
·
Vásárló
neve
·
A
vásárlócíme
·
A csomag
felvételének címe (amennyiben
ez nem egyezik meg a vásárló felvételének címével)
·
A vásárló
egyéb elérhetősége, amelyen kereshetjük
·
Termék
megnevezése
·
Teljesítés
időpontja
·
A számla
száma és/vagy a termék beazonosításához szükséges adat(ok)
·
Hiba
leírása
·
A
Vásárló által érvényesíteni kívánt jog
·
A
visszaküldés módja, lehívás esetén a visszaküldendő hibás termék felvételének
címe
·
A
szavatossági igény, beérkezését követően a PRIMA-PROTETIKA Kft. igényli meg
a hibás termék vissza hozatalára a szállítást. A kellékszavatossági
és jótállási kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos költségek a
PRIMA-PROTETIKA Kft.-t terhelik.
A
Vásárlónak egy küldeményben kell összekészíteni a terméket/termékeket az összes
tartozékkal, tiszta állapotban. A csomaghoz mellékelni kell a vásárlást igazoló
bizonylat (számla és/vagy jótállási jegy) eredetiét vagy másolatát.
Célszerű a csomagot úgy becsomagolni, hogy annak tartalmához más ne férhessen
hozzá, és a tartalma meg legyen óvva a szállítás közbeni esetleges
sérülésektől, hiszen a szállítása közben a küldeményt ért kár a Vásárló kára.
c. A küldemény megérkezése után a csomag mindig egy
vezető beosztású kolléga jelenlétében kerül kibontásra és a vitás esetek
elkerülése végett a visszaküldött árukat tartalmazó csomag felbontásáról az
Eladó minden esetben videofelvételt készít. Ezek után haladéktalanul
tájékoztatjuk a Vásárlót a küldemény megérkezéséről, az esetleges benne fellelt
hiányosságokról, vagy a rendben lévőség esetén a szavatossági eljárás
megkezdéséről és a reklamációs jegyzőkönyv felvételéről.
d. Amennyiben az érintett termék a PRIMA-PROTETIKA Kft.
által gyártott termék, kivizsgálását a PRIMA-PROTETIKA Kft. gyártási részlege
végzi, amennyiben forgalmazott termékről van szó, a termék továbbküldésre kerül
a gyártó, vagy magyarországi importőr részére kivizsgálás céljából.
e. A kivizsgálás eredményéről a Vásárlót írásban (e-mail) tájékoztatjuk és egyeztetjük a javított vagy csere termék visszajuttatásának módját és idejét. A visszajuttatás költségét mindig a PRIMA-PROTETIKA Kft. viseli.
9.1.
Panasztétel az PRIMA-PROTETIKA Kft.-nál:
Amennyiben
a fogyasztónak minősülő Vásárló fogyasztói jogainak megsértését vagy ennek
veszélyét észleli, illetve egyéb okból kifogásolja az PRIMA-PROTETIKA Kft.
rendelésével, vásárlásával, jótállási, kellékszavatossági vagy bármilyen egyéb
igényével kapcsolatos eljárását, úgy panaszával a PRIMA-PROTETIKA Kft.ügyfélszolgálatához
fordulhat az alábbi elérhetőségeken:
Telefon:
+36 66-529-470
Telefonos
ügyfélszolgálat nyitva tartás:
Hétfőtől péntekig:
9:00 - 15:00
Szombaton
és Vasárnap: zárva
Ünnepnapokon
nem elérhető!
E-mail: webaruhaz@prima-protetika.hu
A Vásárló a panaszát az előbbieken túl személyesen is jogosult bejelenteni bármely magyarországi PRIMA-PROTETIKA Kft. szaküzletében.
PRIMA-PROTETIKA
Kft. a bejelentett panaszt haladéktalanul megvizsgálja, és – amennyiben
lehetséges – intézkedik annak orvoslása érdekében; amennyiben a panasz azonnal
nem intézhető el, vagy ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, úgy
MMM a fogyasztói panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet a fogyasztóvédelmi
törvénynek megfelelően 5 évig őriz meg, és annak egy példányát a fogyasztónak
átadja. MMM az írásbeli panaszt legkésőbb 30 napon belül írásban, érdemben
megválaszolja, a panaszt elutasító döntését írásban indokolja.
9.2.
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál:
Amennyiben
a fogyasztónak minősülő Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli,
jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi
hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi
eljárás lefolytatásáról. A fogyasztók a területileg illetékes fővárosi és
megyei kormányhivatalokhoz is fordulhatnak. A kormányhivatalok elérhetőségei
megtalálhatók a https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek honlapon.
9.3.
Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján
keresztül: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Online
adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén
lehetőség van arra, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárlók az online vásárláshoz
kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a
következő linken [https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show]
keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz
útján.
Ehhez nem
kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a
fogyasztónak minősülő Vásárló beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul,
majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon
keresztül.
Magyarországon
a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy
szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő
közötti jogvitákban.
25.4.
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:
Amennyiben
Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő Vásárló között esetlegesen fennálló
fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a
fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint
illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület
eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes
Békéltető Testülethez is.
Békéltető
Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön
törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-,
kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz,
vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A
vállalkozást együttműködési kötelezettség terheli a Békéltető Testület előtti
eljárásban. Ez egyrészt a békéltető testület felhívására történő válaszirat
megküldési kötelezettség, másrészt a Békéltető Testületi meghallgatáson
egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása.
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes
Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, a
vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő
írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A Békéltető Testületek elérhetőségei
A
Szolgáltatót a Békéltető Testületi eljárásban együttműködési kötelezettség
terheli.
25.5.
Bírósági eljárás kezdeményezése
Vásárló
jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.
évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX.
rendelkezései szerint.
10.
Adatvédelem, adatbiztonság
A
megrendelések kiszállítása érdekében a PRIMA-PROTETIKA Kft. a következő
adatokat bocsátja a Szállító, illetve a Szállító Megbízottja rendelkezésére:
vevő neve
vevő címe
utánvét összege
szállítási cím
átvevő neve
és elérhetőségi telefonszáma
A Szállító,
illetve Megbízottja ezeket az adatokat szigorúan bizalmasan, kezeli és a
kézbesítés után azokat a PRIMA-PROTETIKA Kft. részére visszaszolgáltatja,
illetve megsemmisíti.
A
PRIMA-PROTETIKA Kft. a szolgáltatás nyújtása során birtokába jutott adatokat a
hatályos jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően kezeli. Lásd a
PRIMA-PROTETIKA webáruház Adatkezelési
tájékoztató menüpontjában.
11. Egyéb
11.1. Árak
módosítása
A
Szolgáltató a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat
nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon
történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő
tranzakciókra érvényes.
11.2.
Technikai korlátok
A honlapon
történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek
és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai
teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség,
ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami
megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
11.3
Szerzői jogok és hivatkozások
Az
PRIMA-PROTETIKA Kft. Weblapján (prima-protetika.hu) található összes grafikai
és technikai szerkezet, megjelenítés megvalósítási módozatai, valamint a
termékekre, Cégünkre vonatkozó összes adat, leírás illetve kép az ezen
oldalakon látható formában az PRIMA-PROTETIKA Kft. tulajdonát képezi. A
jogtulajdonos hozzájárulása nélkül ezek felhasználása a szerzői jogok
megsértését jelenti és jogi következményeket von maga után.
A prima-protetika.hu-ra való
hivatkozás során tilos úgy linket elhelyezni, hogy az valamely más oldal részeként
jelenítse azt meg. Minden más esetben az oldalunkra mutató link elhelyezéséhez
hozzájárulunk.
11.4
Adatkezelési tájékoztató
A
szolgáltató adatkezelési tájékoztatója a következő linken érhető el:
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2023. december 1.